Richard Learoyd. El silenci de la cambra obscura

Exposició a Barcelona. Sala Fundación MAPFRE Casa Garriga Nogués

Temporal

En una època en què la fotografia és trivial i abundant, les imatges de Richard Learoyd tenen una singularitat que captiva. Les seves fotografies, en color i blanc i negre, són resultat d’un procés artesanal amb una cambra obscura construïda per ell mateix. La seva obra, que s’endinsa en el passat, té múltiples referències a la història de la pintura, tant pels temes com per la tècnica. Richard Learoyd, nascut a Nelson (Regne Unit) el 1966, és un dels fotògrafs contemporanis més reconeguts avui dia.

Información práctica

Data de començament:
Fecha de fin:
Localización:

Diputació, 250. 08007 Barcelona

Consulta els nostres horaris d'obertura.

L’exposició, que recorre els deu últims anys de la seva producció, està organitzada per Fundación MAPFRE i comisariada per Sandra Phillips, i compta amb 51 obres provinents d’importants col·leccions públiques i privades, i del mateix estudi del fotògraf. En la mostra també s’inclou un paisatge realitzat a Espanya per encàrrec de Fundació MAPFRE i que s’incorpora a la Col·lecció de fotografia, que ja compta amb dues obres de l’autor.

La mostra es podrà veure a les sales de Fundación MAPFRE de Barcelona i de Madrid i també viatjarà al Fotomuseum Den Haag de la Haia.

L’arribada de Richard Learoyd a Barcelona és un esdeveniment molt esperat en l’àmbit fotogràfic. La seva proposta artística singular i l’excepcionalitat dels procediments tècnics que utilitza fan que les seves obres siguin de les més suggeridores de la fotografia contemporània. Per conèixer l’artista i la persona, el dia 3 de juny hem organitzat la trobada d’aquest inclassificable fotògraf amb Marta Dahó, comissària d’exposicions i docent, amb l’objectiu de conèixer què s’hi amaga, a la seva cambra obscura. Vine i participa en la trobada prèvia inscripció o segueix-ho en streaming.

Vine. Gaudeix. Comparteix #expoRichardLearoyd

Richard Learoyd. El silenci de la cambra fosca