Tocar el color. La renovació del pastel

Exposició a Barcelona. Sala Fundación MAPFRE Casa Garriga Nogués

Temporal

La història de l'art no és només el relat de les propostes visuals d'artistes i moviments, sinó també l'estudi de les tècniques i els materials utilitzats; aquesta exposició es centra en una d'elles, tradicionalment classificada com a lleugerament superior al dibuix, però inferior a la pintura: el pastel.

Información práctica

Fecha de inicio:
Fecha de fin:
Localización:

Diputació, 250. 08007 Barcelona

Consulta els nostres horaris d'obertura.

Sense ànim exhaustiu, però des d'una perspectiva internacional, aquesta exposició proposa analitzar el lloc del pastel davant la venerable pintura a l'oli, així com les raons que van portar a diversos artistes dels segles XIX i XX a recórrer a aquest mitjà i a reivindicar-ho. Articulada en 10 seccions cronològiques, la mostra posa en relleu els principals moments i les màximes figures del renaixement del pastel en la primera modernitat, un moment que va convertir aquesta tècnica en un art per mèrit propi.

La mostra, produïda per Fundación MAPFRE, està composta per 98 obres de 68 artistes i ha estat possible gràcies al suport dels més de setanta prestadors, tant institucions com col·leccionistes particulars que, amb gran generositat, han accedit a prestar obres d'una qualitat extraordinària.

Vine. Gaudeix. Comparteix #TocarElColor

Tocar el color: la renovació del pastel

Eugène Boudin
Nuages blancs, ciel bleu [Núvols blancs, cel blau], c. 1859