Barcelona Photo Center

25 de desembre; 1 i 6 de gener

Horaris especials:
24 i 31 de desembre, 5 de gener 11.00 – 15:00 h

*El desallotjament de les sales s’inicia 10 minuts abans del tancament. L’últim accés (18.30) només permet un recorregut de 20 minuts.

Com arribar

Autobusos: 59, 136, V21, V27, H16, 47, V23
www.tmb.cat

Metro: L4 i L1
www.tmb.cat

Bicis: 396; 397
www.bicing.barcelona

Audioguies

Disponibles en espanyol, català i anglès. Format en línia, accessible a través del mòbil sense descàrregues ni instal·lacions.

Disponible també en dispositiu auditiu que es pot obtenir a la sala (segons disponibilitat).

Preu: 4€

Accessibilitat

La sala d’exposicions compta amb rampa per a cadires de rodes i ascensor intern.

Serveis

Consigna: Temporalment no disponible per prevenció sanitària

Llibreria

Llibreria KBr by Juan Naranjo.

librería@juannaranjo.eu / Telf. (+34) 933 568 021

L’exposició KBr Flama 21 ens situa en un moment especial per al centre de fotografia KBr Fundación MAPFRE després del seu primer any d’activitat. Conscients de la importància de crear un pont entre l’àmbit acadèmic i la vida professional dels fotògrafs, KBr Flama aborda aquest propòsit amb la complicitat imprescindible de quatre entitats barcelonines compromeses amb la docència i els estudis de fotografia, com són Grisart, Idep Barcelona, IEFC i Elisava, Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona. En aquesta primera edició de 2021, les quatre fotògrafes seleccionades han estat Laura Gálvez-Rhein (Frankfurt, 1998), Blanca Munt (Barcelona, 1997), Gael del Río (Barcelona, 1990) i Gunnlöð Jóna Rúnarsdóttir (Reykjavík, 1992). Els seus projectes han estat triats a través d’un procés de visionat a càrrec dels següents professionals vinculats a la fotografia: Marta Gili, Sergio Mah, Ramón Reverté i Arianna Rinaldo.

Compra d'entrades

KBr Flama 21

Selecciona una opció

Entrades

Avís important: estem preparant una àmplia renovació de la nostra taquilla en línia. La nova aplicació entrarà en funcionament el dia 1 de desembre. Per aquesta raó, les reserves de qualsevol tipus d'entrada amb posterioritat a aquesta data no estaran disponibles fins a l'esmentat dia. Disculpin les molèsties que això els pugui ocasionar. Moltes gràcies per la seva comprensió.

Individual

Entrada PLUS

• ENTRADA i AUDIOGUIA per KBr Flama 21 i Paolo Gasparini. Camp d'imatges. Audioguia accessible en línia, des del telèfon mòbil (Smartphone, Iphone) sense descàrregues ni instal·lacions. També es pot sol·licitar un dispositiu a la sala (si hi ha disponibilitat).
  • PREUS: PLUS General, 9 €. PLUS Reduïda, 7 €. Dimarts no festius: 4 €.
  • No oblidis portar els teus auriculars!

Entrada individual

• Permet la visita a KBr Flama 21 i Paolo Gasparini. Camp d'imatges.
  • PREUS: Entrada general: 5 €. Entrada reduïda: 3 € (Col·lectius amb dret a entrada reduïda)
  • Accés gratuït general (dimarts no festius): 0 €.

Els/les beneficiaris/àries de col·lectius amb dret a entrada gratuïta han d'obtenir la seva entrada a la taquilla de la sala.

Visita comentada

• Una aproximació a les claus de l'exposició de la mà dels nostres mediadors culturals.
  • Sense cost addicional a l'entrada. Informació a recepció.
  • Horari: Dimecres i dijous: 17-19 h | Divendres i Dissabtes: 12-14h, 17-19 h | Diumenges i festius: 12-14 h.

Clients MAPFRE i entitats col·laboradores

• Els / les assegurats / es de MAPFRE disposen de 2 entrades gratuïtes per a aquestes exposicions. Si accedeixes per primera vegada, consulta aquestes senzilles indicacions.
  • Si pertanys a alguna de les entitats col·laboradores amb Fundació MAPFRE, has d'obtenir la seva entrada reduïda (1 €) a la taquilla de la sala.

Audioguies

• Si ja has adquirit una entrada i vols afegir l'audioguia, pots adquirir-la de forma individual. Preu: 4 €
  • No oblidis portar els teus auriculars!

Grups

Grups externs

• En la visita de grup és obligatòria la presència d'un / a guia o responsable de el grup. Si voleu demanar aquest servei a Fundación MAPFRE, sol·liciti informació i tarifes a: infokbr@fundacionmafpre.org.
  • El grup ha d'estar compost per un mínim de 6 pax. En l'actualitat, ia causa de les mesures de prevenció sanitària, el màxim nombre d'integrants (guia inclòs/a) és 11 pax.
  • HORARI: Dimecres les: 16:00 - 16:30 -17:00.
  • La formalització de la reserva implica l'acceptació d'aquestes Normes de grups externs.

3 €/pax.

Col·legis

Educació especial

• Les activitats educatives del KBr estan orientades a facilitar als participants la comprensió de la fotografia com a disciplina artística, a dotar-los de conceptes i coneixements amb els quals identificar i apreciar els valors artístics de la imatge fotogràfica. La proposta inclou un recorregut per l'exposició, durant el qual s'observen i s'analitzen algunes de les obres exposades per a explicar les nocions bàsiques a transmetre, així com una activitat pràctica al taller, orientada a reconèixer els elements comentats en la visita. Les dinàmiques es basen tant en les obres exposades com, principalment, en imatges dels grans mestres de la fotografia pertanyents a la Col·lecció Fundació MAPFRE.
  • Grups: màxim 15 alumnes. Preu: Activitat gratuïta.
  • Horari: Dilluns, 11 h. Durada aproximada: 120 min.

Educació primària (3º-6º)

• L'activitat pot ser desenvolupada per 2 grups simultàniament. Màxim: 15 alumnes per grup. Preu: 30 €/grup.
  • Horari: Dimecres i dijous: 11 h. Durada aproximada: 120 min.

Secundària i Batxillerat

• Horario: Dimarts i divendres: 11 h. Duración aproximada: 120 min.

Famílies

Famílies amb nens de 7 a 12 anys

• Les activitats familiars del KBr estan orientades a facilitar als participants la comprensió de la fotografia com a disciplina artística, a dotar-los de conceptes i coneixements amb els quals identificar i apreciar els valors artístics de la imatge fotogràfica. La proposta inclou un recorregut per l'exposició, durant el qual s'observen i s'analitzen algunes de les obres exposades per a explicar les nocions bàsiques a transmetre, així com una activitat pràctica al taller, orientada a reconèixer els elements comentats en la visita. Les dinàmiques es basen tant en les obres exposades com, principalment, en imatges dels grans mestres de la fotografia pertanyents a la Col·lecció Fundació MAPFRE.
  • Els/les nens/es que participen han d'estar acompanyats/des per almenys una persona adulta.
  • Preu: 4€/pax.
  • Horario: Dissabtes: 11 h. Durada aproximada: 120 min.

Important:

• Totes les modalitats d'entrades permeten l'accés a les dues exposicions.
  • No s'admeten canvis o devolucions excepte per causa de força major justificada.
  • Aforament reduït per prevenció sanitària. Obtingui des d'aquí la seva entrada a la taquilla en línia per evitar esperes.
  • Per necessitats de conservació les sales mantenen una temperatura constant de 21º, de manera que és possible que durant la visita convingui portar alguna roba lleugera d'abric.

L’exposició KBr Flama 21 reuneix quatre projectes que, d’una manera molt personal, ens porten a diferents realitats cimentades en el record del passat o en aspectes de la identitat col·lectiva.

En el primer cas, Gael del Río i Laura Gálvez-Rhein troben en figures familiars (pare i avi, respectivament) un motiu per desplegar les seves històries personals. Gael del Río ens presenta el seu procés de dol per l’absència del pare a través d’una combinació subtil i subjectiva entre els gravats del seu progenitor i les seves pròpies fotografies. Laura Gálvez-Rhein, en la seva trobada amb el trauma del seu avi Wolfgang, enllaça en la seva obra, en un exercici de memòria històrica, el record dels nens de la guerra alemanys (Kriegskinder) i la vida del seu familiar.

En el segon cas, Gunnlöð Jóna Rúnarsdóttir i Blanca Munt es fixen en les històries col·lectives que conformen una realitat i identitats locals. Gunnlöð Jóna Rúnarsdóttir se submergeix en la creença popular dels islandesos en els fantasmes, els elfs i els huldufólk (gent oculta) per compondre un retrat oníric, multifacètic i contemporani del seu país. Blanca Munt posa la seva mirada en la realitat quotidiana del seu barri, amb un clar interès antropològic, per revelar alguns dels mecanismes que identifiquen la societat contemporània, marcada pel control i la por.

Descarrega el fullet de l’exposició (2 MB)

Descarrega’t els textos de sala i cartel·les (6 MB)

Ex-Libris, de Laura Gálvez-Rhein: sèrie documental sobre la biografia del seu avi Wolfgang F. O. Rhein (nascut a Berlín el 1937). Wolfgang va tenir una infància i adolescència pràcticament inexistents i una vida adulta centrada el treball. Després d’abandonar la seva formació com a jesuïta, va iniciar la seva carrera laboral com a professor d’alemany en diverses destinacions. Laura Gálvez-Rhein explora en Ex-Libris la complexitat del record, l’oblit i la trobada amb el trauma a través del collage fotogràfic.

Alerta Mira-Sol, de Blanca Munt: el projecte s’inicia el 2019, quan la fotògrafa passa a formar part d’un xat de veïns creat per vigilar el seu barri i alertar de possibles robatoris en domicilis o altres successos sospitosos. Amb la mirada posada tant en la realitat quotidiana del barri, com en el comportament del grup, Blanca Munt dibuixa un retrat de Mira-Sol, dels seus diferents personatges —veïns, sospitosos, policia, administradors locals— i situacions, amb el qual aconsegueix apel·lar de ple a les nostres pròpies pors i contradiccions.

Evocare, de Gael del Río: ens parla de la relació artística entre un pare i la seva filla i sorgeix de la necessitat d’enfrontar-se a la pèrdua. Aquest projecte autobiogràfic neix amb la mort del pare de l’autora i investiga la relació existent entre el treball artístic de la fotògrafa i l’obra gràfica de Carlos del Río. Amb aquest treball, Gael del Río ofereix una mirada íntima i sensible sobre el dol. La seva voluntat de traduir en imatges allò intangible la porta a transcriure les emocions a través de la càmera, cosa que dona lloc a fotografies suggeridores i poètiques, repletes d’elements evocadors.

Obscure Presence, de Gunnlöð Jóna Rúnarsdóttir: parteix de la tendència dels islandesos a creure en fantasmes, elfs i huldufólk (gent oculta) i de la seva connexió amb el món sobrenatural. L’autora es va basar en estudis i entrevistes que va fer a persones que havien viscut històries relacionades amb experiències sobrenaturals per compondre una narració en imatges que posseeixen una atmosfera molt pròpia i propera a aquesta connexió amb allò desconegut.

Si desitja posar-se en contacte amb el Departament de Comunicació per a sol·licitar el dossier de premsa, imatges en alta resolució o qualsevol altre assumpte, si us plau ompli el següent formulari especificant el/s mitjà/s per al/als quals se sol·licita informació.

També et pot interessar

Campaña electoral Avda. Urdaneta, Caracas, Venezuela, 1968