Barcelona Photo Center

La càmera domèstica. L’afició fotogràfica a Catalunya (ca. 1880-1936)

15.FEB.2024          12.MAIG.2024

Grupo de hombres alrededor de un pequeño estanque, décadas de 1910-1920

Antoni Rosal Grelon
Grup d’homes al voltant d’un petit estany, dècades del 1910-1920
Arxiu Nacional de Catalunya (ANC), Fons Antoni Rosal Grelon, Sant Cugat del Vallès

Exposició

15.FEB.2024        12.MAIG.2024

On?

Centre de Fotografia KBr
Avinguda del Litoral, 30 – 08005 Barcelona

Telf: +34 93 272 31 80 (Atenció a l’horari d’obertura de la sala)

infokbr@fundacionmapfre.org

Horari general:
Fins el 30 de març:
Dilluns (excepte festius): tancat
Dimarts a diumenges (i festius): 11:00 a 19:00 h

Des de l’1 d’abril:
Dilluns (excepte festius): tancat
Dimarts a diumenges (i festius): 11:00 a 20:00 h

Tancament de sales:
25 de desembre; 1 i 6 de gener

Horaris especials:
24 i 31 de desembre, 5 de gener 11.00 – 15:00 h

Entrada general:

Horari gratuït:
Dimarts (excepte festius)

*El desallotjament de les sales s’inicia 10 minuts abans del tancament. L’últim accés (18:30 o 19:30) només permet un recorregut de 20 minuts.

Com arribar

Autobusos: 59, 136, V21, V27, H16, 47, V23
www.tmb.cat

Metro: L4 i L1
www.tmb.cat

Bicis: 396; 397
www.bicing.barcelona

Audioguies

Disponibles en espanyol, català i anglès. Format en línia, accessible a través del mòbil sense descàrregues ni instal·lacions.

Disponible també en dispositiu auditiu que es pot obtenir a la sala (segons disponibilitat).

Preu: 4€

Accessibilitat

La sala d’exposicions compta amb rampa per a cadires de rodes i ascensor intern.

Serveis

Consigna.

Llibreria

Telf. (+34) 932 723 180

Premsa

Si desitja posar-se en contacte amb el Departament de Comunicació per a sol·licitar el dossier de premsa, imatges en alta resolució o qualsevol altre assumpte, si us plau ompli el següent formulari especificant el/s mitjà/s per al/als quals se sol·licita informació.

Les fotografies personals, fruit d’una afició ocasional o d’una dedicació amateur, no són imatges meres d’un individu i el seu entorn. Des d’allò concret i particular, en realitat es tracta d’imatges col·lectives que transcendeixen allò individual i nominal per convertir-se en documents que ens aporten informació sobre la cultura visual i fotogràfica d’una societat concreta, en relació amb fenòmens col·lectius de la seva època.

Des de finals del segle XIX i fins a l’inici de la Guerra Civil, neix i es desenvolupa amb força una cultura fotogràfica amateur i popular a Catalunya. Succeeix al compàs d’altres països estrangers i suposa la primera vegada en la història que un es pot representar a si mateix sense dependre de coneixements artístics ni tècnics.

Aquesta exposició va revisar el fenomen de la fotografia amateur en aquest període parant atenció a una selecció de temes i motius visuals que van ser recurrents i comuns en aquell període i que permeten entendre qui van practicar la fotografia com a afició i com es va constituir el llenguatge de la fotografia amateur i popular a principis del segle XX.

Comissària: Núria F. Rius.

Compra d’entrades

La càmera domèstica. L’afició fotogràfica a Catalunya (ca. 1880-1936)

Selecciona una opció

Entrades

Individual

Entrada PLUS

• ENTRADA i AUDIOGUIA per La càmera domèstica. La afició fotogràfica a Catalunya (ca. 1880-1886) y Consuelo Kanaga: copsar l’esperit. Audioguia accessible online, des del telèfon mòbil (Smartphone, Iphone) sense descàrregues ni instal·lacions. També es pot sol·licitar un dispositiu a la sala (si hi ha disponibilitat). (Inclou una presentació, en castellà, del/a comissari/a o el/la coordinador/a de la mateixa).
  • PREUS: PLUS GENERAL: 9 €. PLUS REDUÏDA: 7 € (Col·lectius amb dret a entrada reduïda). Dimarts no festius: 4 €.
  • No inclou auriculars. Pots afegir-los (1€) durant el procés de compra online o a la taquilla de sala; per raons de sostenibilitat et recomanem que portis els teus propis auriculars.

Entrada individual

• Permet la visita a La càmera domèstica. La afició fotogràfica a Catalunya (ca. 1880-1886) y a Consuelo Kanaga: copsar l’esperit.
  • PREUS: Entrada general: 5 €. Entrada reduïda: 3 €(Col·lectius amb dret a entrada reduïda)
  • Accés gratuït general (dimarts no festius): 0 €.

Els/les beneficiaris/àries de col·lectius amb dret a entrada gratuïta han d’obtenir la seva entrada a la taquilla de la sala.

(En el cas de gratuïtat per discapacitat/mobilitat reduïda podeu sol·licitar reserva prèvia d’entrada al mail: infokbr@fundacionmapfre.org)

Visita comentada

• La mediació cultural és un dels instruments més dinàmics i eficaços que les institucions museístiques utilitzem per facilitar als nostres visitants una millor comprensió de les exposicions.
  • En una breu explicació (15-20 min. aprox.), el nostre equip de mediació comparteix amb els visitants interessats conceptes i informacions amb què aprofundir en l’apreciació i el gaudi de les obres exposades.
  • Horaris:
    FINS EL 30 DE MARÇ: Dimecres i dijous: de 16 a 19 h; divendres i dissabtes: de 12a 14 h i de 16 a 19 h; diumenges i festius: de 12 a 14 h.​
    DES DE L’1 D’ABRIL: Dimecres i dijous: de 17 a 20 h; divendres i dissabtes: de 12a 14 h i de 17 a 20 h; diumenges i festius: de 12 a 14 h.
  • Sense cap cost addicional a l’entrada. Informació a recepció.

Clients MAPFRE

• MAPFRE ofereix als seus assegurats 2 entrades gratuïtes (4 en el cas dels Clients Platino) per visitar La càmera domèstica. La afició fotogràfica a Catalunya (ca. 1880-1886) y Consuelo Kanaga: copsar l’esperit.
  • Per obtenir les entrades cortesia de MAPFRE, accedeix a la taquilla online i segueix el procés de compra. Abans del pagament, el programa us sol·licitarà el vostre NIF/NIE i automàticament activarà la gratuïtat de les entrades que us corresponen.
  • Les invitacions s’han de fer servir en una única visita.
  • Si tens algun dubte, pots consultar aquestes senzilles Indicacions.

Entitats col·laboradores

• Si pertanys a alguna de les entitats col·laboradores amb Fundació MAPFRE, has d’obtenir la seva entrada reduïda (1 €) a la taquilla de la sala.

Audioguies

• Si ja has adquirit una entrada i vols afegir l’audioguia, pots adquirir-la de forma individual. Preu: 4 €
  • La audioguia es accessible online, des del telèfon mòbil (Smartphone, Iphone) sense descàrregues ni instal·lacions. També es pot sol·licitar un dispositiu a la sala (si hi ha disponibilitat). (Cada exposició inclou una presentació, en castellà, del/a comissari/a o el/la coordinador/a de la mateixa).

Grups

Visita de grup

• En la visita de grup és obligatòria la presència d’un / a guia o responsable de el grup. Si voleu demanar aquest servei a Fundación MAPFRE, sol·liciti informació i tarifes a: infokbr@fundacionmapfre.org.
  • El grup ha d’estar compost per un mínim de 6 pax. i un màxim de 15 pax. (guia inclòs/a).
  • HORARI: Dimecres les: 16:00 – 16:30 -17:00.
  • La formalització de la reserva implica l’acceptació d’aquestes Normes de grups externs.

3 €/pax.

Col·legis

Per informació sobre el contingut, horaris i tarifes de les activitats escolars, consulta la secció Col·legis i famílies.

Famílies

Per informació sobre el contingut, horaris i tarifes de les activitats familiars, consulta la secció Col·legis i famílies.

Important:

• No s’admeten canvis o devolucions excepte per causa de força major justificada.
  • La compra d’entrades pressuposa l’acceptació d’aquestes Normes per a la visita. Rcomanem la seva lectura abans d’accedir a la sala.
  • Fundació MAPFRE no es responsabilitza de les tarifes, horaris i altres informacions aplicades a les pàgines web d’altres entitats on es poden adquirir entrades per a les seves exposicions.
  • Per necessitats de conservació les sales mantenen una temperatura constant de 21º, de manera que és possible que durant la visita convingui portar alguna roba lleugera d’abric.
  • Altres tarifes per a col·lectius

També et pot interessar

Tennessee, 1950