Barcelona Photo Center

KBr Flama 22

Joves talents de les escoles de fotografia: Grisart, Idep Barcelona, IEFC i Elisava, Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona

05.OCT.2022          15.GEN.2023

Los santos inocentes, 2019

Guillermo Fernández
Sèrie Els sants innocents, 2019
© Guillermo Fernández

Exposició

05.OCT.2022        15.GEN.2023

On?

Centre de Fotografia KBr
Avinguda del Litoral, 30 – 08005 Barcelona

Telf: +34 93 272 31 80

infokbr@fundacionmapfre.org

Horari general:
Dilluns (excepte festius): tancat
Dimarts a diumenges (i festius): 11:00 – 19:00 h

Tancament de sales:
25 de desembre; 1 i 6 de gener

Horaris especials:
24 i 31 de desembre, 5 de gener 11.00 – 15:00 h

*El desallotjament de les sales s’inicia 10 minuts abans del tancament. L’últim accés (18:30) només permet un recorregut de 20 minuts.

Com arribar

Autobusos: 59, 136, V21, V27, H16, 47, V23
www.tmb.cat

Metro: L4 i L1
www.tmb.cat

Bicis: 396; 397
www.bicing.barcelona

Audioguies

Disponibles en espanyol, català i anglès. Format en línia, accessible a través del mòbil sense descàrregues ni instal·lacions.

Disponible també en dispositiu auditiu que es pot obtenir a la sala (segons disponibilitat).

Preu: 4€

Accessibilitat

La sala d’exposicions compta amb rampa per a cadires de rodes i ascensor intern.

Serveis

Consigna.

Llibreria

Llibreria KBr by Juan Naranjo.

librería@juannaranjo.eu / Telf. (+34) 933 568 021

El projecte KBr Flama neix amb l’objectiu ferm de donar visibilitat al talent més jove procedent de les escoles de fotografia de Barcelona. Per a això, el centre de fotografia KBr Fundación MAPFRE compta amb la complicitat imprescindible de Grisart, Idep Barcelona, IEFC i Elisava, Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona, quatre entitats acadèmiques compromeses amb la docència i els estudis de fotografia. L’exposició KBr Flama 22 és la segona edició d’aquest projecte i presenta els treballs de Nanouch Congost (Girona, 1999), Guillermo Fernández (Granada, 1991), Jordi Miquel Riera (Girona, 1977) i Sílvia Parés (Vic, 1997). Els seus projectes van ser seleccionats per mitjà d’un meticulós procés de visionament, en el qual van participar com a jurat Horacio Fernández, Carles Guerra, Joana Hurtado i Arianna Rinaldo.

Compra d'entrades

KBr Flama 22

Selecciona una opció

Entrades

Individual

Entrada C.M. Weems compartida (Kbr & Foto Colectania)

• Aquesta entrada dóna accés a les dues seus on es presenta Carrie Mae Weems. Un gran gir dins del possible: KBr i Foto Colectania.
  • PREU: 5€. Presentant després aquesta "Entrada compartida", l'accés a l'exposició a Foto Colectania es redueix de 5€ a 3€.
  • A més d'aquests dos espais, l'obra de C.M. Weems també és present a la Capella MACBA, on es projecta la instal·lació Lincoln, Lonnie, and me. (Entrada gratuïta).

Entrada PLUS

• ENTRADA i AUDIOGUIA únicament per Carrie Mae Weems. Un gran gir dins del possible (no hi ha audioguia per a KBr Flama 22). Audioguia accessible online, des del telèfon mòbil (Smartphone, Iphone) sense descàrregues ni instal·lacions. També es pot sol·licitar un dispositiu a la sala (si hi ha disponibilitat). (Cada exposició inclou una presentació, en castellà, del/a comissari/a o el/la coordinador/a de la mateixa).
  • PREUS: PLUS GENERAL: 9 €. PLUS REDUÏDA: 7 € (Col·lectius amb dret a entrada reduïda). Dimarts no festius: 4 €.
  • No inclou auriculars. Pots afegir-los (1€) durant el procés de compra online o a la taquilla de sala; per raons de sostenibilitat et recomanem que portis els teus propis auriculars.

Entrada individual

• Permet la visita a Carrie Mae Weems. Un gran gir dins del possible i a KBr FLAMA 22.
  • PREUS: Entrada general: 5 €. Entrada reduïda: 3 €(Col·lectius amb dret a entrada reduïda)
  • Accés gratuït general (dimarts no festius): 0 €.

Els/les beneficiaris/àries de col·lectius amb dret a entrada gratuïta han d'obtenir la seva entrada a la taquilla de la sala.

Visita comentada

• La mediació cultural és un dels instruments més dinàmics i eficaços que les institucions museístiques utilitzem per facilitar als nostres visitants una millor comprensió de les exposicions.
  • En una breu explicació (15-20 min. aprox.), el nostre equip de mediació comparteix amb els visitants interessats conceptes i informacions amb què aprofundir en l'apreciació i el gaudi de les obres exposades.
  • Horaris: Dimecres i Dijous: de 17:00 a 20:00 ; divendres i dissabtes: de 12:00 a 14:00 i de 17:00 a 20:00 ; diumenges i festius: de 12:00 a 14:00.
  • Sense cap cost addicional a l'entrada. Informació a recepció.

Clients MAPFRE

• MAPFRE ofereix als seus assegurats 2 entrades gratuïtes (4 en el cas dels Clients Platino) per visitar Carrie Mae Weems. Un gran gir dins del possible i KBr FLAMA 22 a la data que triïn.
  • Per obtenir les entrades cortesia de MAPFRE, accedeix a la taquilla online i segueix el procés de compra. Abans del pagament, el programa us sol·licitarà el vostre NIF/NIE i automàticament activarà la gratuïtat de les entrades que us corresponen.
  • Les invitacions s'han de fer servir en una única visita.
  • Si tens algun dubte, pots consultar aquestes senzilles Indicacions.

Entitats col·laboradores

• Si pertanys a alguna de les entitats col·laboradores amb Fundació MAPFRE, has d'obtenir la seva entrada reduïda (1 €) a la taquilla de la sala.

Audioguies

• Si ja has adquirit una entrada i vols afegir l'audioguia, pots adquirir-la de forma individual. Preu: 4 €
  • La audioguia es accessible online, des del telèfon mòbil (Smartphone, Iphone) sense descàrregues ni instal·lacions. També es pot sol·licitar un dispositiu a la sala (si hi ha disponibilitat). (Cada exposició inclou una presentació, en castellà, del/a comissari/a o el/la coordinador/a de la mateixa).

Grups

Visita de grup

• En la visita de grup és obligatòria la presència d'un / a guia o responsable de el grup. Si voleu demanar aquest servei a Fundación MAPFRE, sol·liciti informació i tarifes a: infokbr@fundacionmapfre.org.
  • El grup ha d'estar compost per un mínim de 6 pax. i un màxim de 15 pax. (guia inclòs/a).
  • HORARI: Dimecres les: 16:00 - 16:30 -17:00.
  • La formalització de la reserva implica l'acceptació d'aquestes Normes de grups externs.

3 €/pax.

Col·legis

Per informació sobre el contingut, horaris i tarifes de les activitats escolars, consulta la secció Col·legis i famílies.

Famílies

Per informació sobre el contingut, horaris i tarifes de les activitats familiars, consulta la secció Col·legis i famílies.

Important:

• No s'admeten canvis o devolucions excepte per causa de força major justificada.
  • La compra d'entrades pressuposa l'acceptació d'aquestes Normes per a la visita. Rcomanem la seva lectura abans d'accedir a la sala.
  • Fundació MAPFRE no es responsabilitza de les tarifes, horaris i altres informacions aplicades a les pàgines web d'altres entitats on es poden adquirir entrades per a les seves exposicions.
  • Per necessitats de conservació les sales mantenen una temperatura constant de 21º, de manera que és possible que durant la visita convingui portar alguna roba lleugera d'abric.
L’exposició KBr Flama 22 presenta quatre projectes que versen al voltant de diferents aspectes que van des de l’entorn més proper als fotògrafs –sigui un entorn geogràfic o íntim– fins a recerques sobre la manipulació del temps i els seus desdoblaments, així com la relació entre el so i la imatge. Nanouch Congost parteix de la relació absent amb el seu pare per generar un retrat expandit de diverses persones properes i les seves relacions paternofilials. Guillermo Fernández dirigeix la seva mirada a la realitat contemporània de la província de Granada, actual “regne” de la marihuana, amb una seqüència de fotografies nocturnes que revelen el que succeeix en l’enrenou de les nits. Jordi Miquel Riera proposa una experiència associativa entre imatge i so, a través de la relació directa entre tots dos estímuls en una sèrie i de manera més experimental i imaginativa en d’altres. Sílvia Parés presenta una llarga recerca sobre la manipulació de l’oratge i els chemtrails (deixants químics) a partir de suposades teories de la conspiració de geoenginyeria climàtica.

Descarrega el fullet de l’exposició (734 KB)

Descarrega’t els textos de sala i cartel·les (877 KB)

“papa”, de Nanouch Congost: sorgeix arran de la cerca interior de la pròpia identitat de l’autora. En adonar-se de la influència que ha suposat la relació paternofilial en el desenvolupament de la seva personalitat, Congost comença a analitzar quina és la realitat d’aquesta relació i què suposa aquesta influència tan directa en el nostre comportament, encara que sigui la d’un pare absent, com és el cas. El projecte consta d’una sèrie d’entrevistes, material d’arxiu i retrats que l’autora realitza als participants quan pensen en els seus pares.

Els sants innocents, de Guillermo Fernández: és un relat fotogràfic de la província de Granada contemporània. Una mirada peculiar a allò que torna a fer de Granada un regne: el de la marihuana. L’autor explora el pas de la nit al dia en una zona rural deprimida propera a la ciutat i revela aquesta activitat econòmica fora del sistema a la qual es veu obligada a dedicar-se la “generació perduda” després de la crisi de 2008 i després de l’esplendor de la bombolla immobiliària.

Modus imaginis, de Jordi Miquel Riera: neix de la voluntat d’explorar els límits de l’expressió fotogràfica i les seves possibilitats de suggestió dels sentits. A través de tres sèries fotogràfiques, l’autor posa en relació la vista i l’oïda, capacitats sensorials basades en la percepció d’estímuls a través d’ones, lumíniques en el primer cas i sonores en el segon. El projecte explora les possibilitats de la fotografia per captar instants no només visuals, també sonors.

Owning the Weather, de Sílvia Parés: comença amb una mirada escèptica al cel, la qual cosa desemboca en una recerca sobre el fenomen de la manipulació climàtica. L’autora s’embarca en un viatge seguint els rastres de la conspiració dels anomenats chemtrails (deixants químics que alliberen els motors dels avions) i els fets que narra la història de l’enginyeria climàtica, per explorar el passat, pensar el present i imaginar el futur dels nostres cels.

Si desitja posar-se en contacte amb el Departament de Comunicació per a sol·licitar el dossier de premsa, imatges en alta resolució o qualsevol altre assumpte, si us plau ompli el següent formulari especificant el/s mitjà/s per al/als quals se sol·licita informació.

També et pot interessar

La orilla del tiempo. La Antigua Roma, de la serie “Deambulando”, 2006