Compra d’entrades exposició Nicholas Nixon The Brown Sisters

11.JUN.2021           05.SET.2021

The Brown Sisters, 2019

Nicholas Nixon
The Brown Sisters, 2019
© Nicholas Nixon

Exposició

 

11.JUN.2021         05.SET.2021

On?

Centre de Fotografia KBr
Avinguda del Litoral, 30 – 08005 Barcelona

Telf: +34 93 272 31 80

infokbr@fundacionmapfre.org

Horari general:
Des de l’1 d’abril:
Dilluns (excepte festius): tancat
Dimarts a diumenges (i festius): 11:00 – 20:00 h

Tancament de sales:
25 de desembre; 1 i 6 de gener

Horaris especials:
24 i 31 de desembre, 5 de gener 11.00 – 15:00 h

*El desallotjament de les sales s’inicia 10 minuts abans del tancament. L’últim accés (18.30 o 19:30) només permet un recorregut de 20 minuts.

Com arribar

Autobusos: 59, 136, V21, V27, H16, 47, V23
www.tmb.cat

Metro: L4 i L1
www.tmb.cat

Bicis: 396; 397
www.bicing.barcelona

Audioguies

Disponibles en espanyol, català i anglès. Format en línia, accessible a través del mòbil sense descàrregues ni instal·lacions.

Disponible també en dispositiu auditiu que es pot obtenir a la sala (segons disponibilitat).

Preu: 4€

Accessibilitat

La sala d’exposicions compta amb rampa per a cadires de rodes i ascensor intern.

Serveis

Consigna: Temporalment no disponible per prevenció sanitària

Llibreria

Llibreria KBr by Juan Naranjo.

librería@juannaranjo.eu / Telf. (+34) 933 568 021

Nicholas Nixon (Detroit, Michigan, 1947) ha ocupat un lloc destacat i singular en la història de la fotografia de les últimes dècades, en què ha compaginat la seva activitat personal com a fotògraf amb la de professor d’aquesta disciplina en el Massachusetts College of Art de Boston fins al 2017. Les seves obres s’han exposat en algunes de les institucions més importants de tot el món, com l’Art Institute of Chicago (1985), el MoMA de Nova York (1988), el Musée d’Art Moderne de Paris (1995) o la seu de Fundación MAPFRE a Madrid (2017).

“The Brown Sisters” (Les germanes Brown), sèrie que protagonitza aquesta mostra, va ser adquirida per Fundación MAPFRE l’any 2007, fet que suposar l’inici de la nostra col·lecció de fotografia. Formada pels retrats de la dona del fotògraf, Beverly Brown (Bebe), i de les seves tres germanes, agafades cada any des del 1975, aquesta sèrie és una de les recerques sobre el retrat i el temps més convincents de la fotografia contemporània.

Compra d'entrades

Nicholas Nixon

Selecciona una opció

Entrades

Individual

Entrada PLUS

  • ENTRADA i AUDIOGUIA per Nicholas Nixon: The Brown sisters i Garry Winogrand. Audioguia accessible en línia, des del telèfon mòbil (Smartphone, Iphone) sense descàrregues ni instal·lacions. També es pot sol·licitar un dispositiu a la sala (si hi ha disponibilitat). (Cada exposició inclou una presentació, en castellà, del/a comissari/a o el/la coordinador/a de la mateixa).
  • Preu: PLUS General, 9 €. PLUS Reduïda, 7 €. Dimarts no festius: 4 €.
  • No oblidis portar els teus auriculars!

Entrada individual

Els/les beneficiaris/àries de col·lectius amb dret a entrada gratuïta han d'obtenir la seva entrada a la taquilla de la sala.

Visita comentada

  • Una aproximació a les claus de The Brown sisters de la mà dels nostres mediadors culturals.
  • Sense cost addicional a l'entrada. Informació a recepció.
  • Horari: Dimecres i dijous: 17-20 h | Divendres i Dissabtes: 12-14 h, 17-20 h | Diumenges i festius: 12-14 h.

Clients MAPFRE i entitats col·laboradores

  • Els / les assegurats / es de MAPFRE disposen de 2 entrades gratuïtes per a aquestes exposicions. Si accedeix per primera vegada, consulteu aquestes senzilles indicacions.
  • Si pertanys a alguna de les entitats col·laboradores amb Fundació MAPFRE, ha d'obtenir la seva entrada reduïda (1 €) a la taquilla de la sala.

Audioguies

  • Si ja has adquirit una entrada i vols afegir l'audioguia, pots adquirir-la de forma individual. Preu: 4 €
  • No oblidis portar els teus auriculars!

Grups

Grups externs

  • La presència d'un/a guia o responsable de el grup és obligatòria. Si voleu demanar aquest servei a Fundació MAPFRE, sol·liciteu informació a: infokbr@fundacionmafpre.org.
  • El grup ha d'estar compost per un mínim de 6 persones. En l'actualitat, i a causa de les mesures de prevenció sanitària, el màxim nombre d'integrants (guia inclòs/a) és de 7 pax.
  • És obligatori utilitzar algun sistema d’audioguiat durant la visita.
  • Horari:
    • Dimecres les: 16:00 - 16:30 -17:00.
  • La formalització de la reserva implica l'acceptació d'aquestes Normes de grups externs.

3 €/pax.

Col·legis

Les activitats educatives escolars estan temporalment suspeses.

Famílies

Les activitats educatives familiars estan temporalment suspeses.

Important:

  • Totes les modalitats d'entrades permeten l'accés a les dues exposicions.
  • No s'admeten canvis o devolucions excepte per causa de força major justificada.
  • Aforament reduït per prevenció sanitària. Obtingui des d'aquí la seva entrada a la taquilla en línia per evitar esperes.

La mostra que presentem sobre la sèrie de les germanes a l’Espai 2 del Centre KBr de Fundación MAPFRE a Barcelona recull, per primera vegada a tot el món, les quaranta-cinc fotografies que la componen fins avui, inclosa l’última, feta a la tardor del 2020.

Gairebé ja ha passat mig segle des que l’artista va iniciar aquesta sèrie, que continua sent una de les obres més significatives de la fotografia contemporània i, com a tal, forma part dels fons d’institucions internacionals de renom, com el Museum of Modern Art (MoMA) de Nova York, on es presenta en la col·lecció permanent; la National Gallery of Art de Washington; el Museum of Fine Arts de Houston (Texas); el Fogg Art Museum de Cambridge (Massachusetts), o la Maison Européenne de la Photographie de París.

Descarrega el fullet de l’exposició (393 KB)

Descarrega’t els textos de sala i cartel·les (131 KB)

Nicholas Nixon: conegut per la intimitat i la complicitat que transmeten les seves fotografies en blanc i negre, va començar retratant gent als porxos de les seves cases. Després d’instal·lar-se a Boston el 1974, la ciutat i la seva rodalia van passar a protagonitzar les seves escenes. El 1983 va començar a retratar gent gran de residències, una feina que es perllongarà al llarg dels anys i que es relaciona amb una altra obra seva molt coneguda, “People with AIDS” (1988) —recollida més tard en format llibre—, així com amb el projecte “Parelles”, en el qual va començar a treballar l’any 2000.

Totes aquestes obres posen de manifest l’interès essencial de Nixon en les relacions humanes. Moltes d’aquestes continuen obertes i en constant evolució, com passa en el cas de Les germanes Brown.

El retrat de les germanes Brown: el 1974, amb motiu d’una reunió familiar, Nixon va fer un retrat de grup de la seva esposa, Beberly Brown, i les seves tres cunyades. Llavors, la Bebe tenia vint-i-cinc anys i les seves germanes, Heather, Laurie i Mimi, en tenien vint-i-tres, vint-i-un i quinze, respectivament. La presa no va satisfer les seves expectatives, però l’any següent va tornar a intentar-la i va obtenir uns resultats millors, fet que la va convertir en la fotografia inaugural d’una de les sèries més conegudes en l’àmbit d’aquesta disciplina. Des de llavors, cada any, Nixon va anar repetint l’experiència. Ell mateix recorda: «Les fotografies de les germanes Brown van ser totalment casuals. A tots ens va agradar molt una fotografia i d’aquí l’impuls del qual va sortir la idea. La mateixa que se’ls ocorre a la majoria dels pares».

La serialitat: les fotografies familiars són una constant en l’obra de l’artista. En el cas de les germanes, no es pot obviar l’aire d’àlbum familiar que emana la sèrie i que ens retrotrau a moments i emocions passades. La seva força rau en la reiteració i en el canvi de ritme dins d’aquesta repetició, que se succeeix any rere any des del 1975. Cada imatge pren cos i sentit en relació amb les altres.

De vegades, el mateix fotògraf s’introdueix en alguna de les seves imatges a través d’una ombra o d’uns dits visibles a una cantonada, una cosa que ens recorda que ell també forma part del grup. D’aquesta manera, la seva empremta es converteix en una espècie d’autoretrat amb el qual transmet de manera subtil els seus sentiments.

Aturar el temps: l’obra de Nicholas Nixon en conjunt mostra un respecte profund i empatia cap als que se situen davant de la seva càmera, sense caure en el sensacionalisme ni en allò dramàtic o sentimental. La majoria dels seus projectes es desenvolupen amb els anys i té, com a models, malalts de sida, gent gran de residències i hospitals, nens i, per descomptat, la seva dona i les seves tres cunyades.

Aturar el temps ha estat una de les ambicions de la fotografia des que es va inventar. No obstant això, i com no pot ser de cap altra manera, aquest passa inexorable. Modifica les cares, els cossos i el color dels cabells, també les experiències de vida, com s’aprecia en la sèrie de Les germanes Brown. La càmera immortalitza cada any un instant únic que, per a l’espectador, es manté inalterable en el record. No obstant això, quan s’hi torna en el context de la sèrie, aquest record puntual es modifica. Constatem els canvis que el pas del temps causa en les quatre protagonistes, fet que ens sorprèn tant com ens emociona, potser perquè, entre d’altres, el que sentim és una sensació dolorosa de pèrdua. I no només en relació amb les protagonistes, sinó perquè aquest pas del temps ha fet efecte, també i irremeiablement, en nosaltres mateixos.

Si desitja posar-se en contacte amb el Departament de Comunicació per a sol·licitar el dossier de premsa, imatges en alta resolució o qualsevol altre assumpte, si us plau ompli el següent formulari especificant el/s mitjà/s per al/als quals se sol·licita informació.

També et pot interessar

Exposición Universal de Nueva York, 1964