Paul Strand

De 09/10/2020 hasta 24/01/2021

Nascut a Nova York, Paul Strand (1890-1976) va començar estudiant amb el fotògraf de temàtica social Lewis Hine i, posteriorment, va fer una molt bona amistat amb Alfred Stieglitz, fotògraf i pioner en la introducció de l’art modern als Estats Units. Strand va aconseguir fusionar aquestes dues tendències i va continuar explorant fins a establir els fonaments de la fotografia moderna i avançar-se al que anys més tard es va conèixer com a “fotografia directa”.  Els coneixements sobre art contemporani que havia adquirit arran de la seva relació amb artistes i teòrics, la seva intuïció i la seva capacitat de síntesi el van dur a crear una obra més enllà del seu temps.

L’exposició mostra una àmplia selecció (110 imatges) del conjunt de fotografies de Strand a la col·lecció de la Fundació, la més completa de l’autor en institucions europees.

Paul-Strand
Wall Street, New York, 1915 Colecciones Fundación MAPFRE © Aperture Foundation Inc., Paul Strand Archive

Entrades

Informació