Política de Privadesa de Fundación MAPFRE

Tractament de les dades de caràcter personal

Fundación MAPFRE, amb domicili al passeig de Recoletos, núm. 23, de Madrid, és titular d’aquest lloc web i responsable de les dades de caràcter personal subministrades pels usuaris a través d’aquest.

L’usuari queda informat i consent expressament el tractament de les dades subministrades durant la navegació al lloc web, de les que es generin com a conseqüència de la utilització d’aquest lloc i de les que comuniqui a Fundación MAPFRE en el formulari web corresponent, així com de les que s’obtinguin mitjançant enregistrament d’imatges, de converses telefòniques o d’un altre mitjà, amb motiu del desenvolupament de la sol·licitud o de la participació en qualsevol activitat, projecte, concurs, sol·licitud d’ajut, esdeveniment, beca, curs o subscripció a butlletins de Fundación MAPFRE (d’ara endavant, “Activitat”), fins i tot una vegada finalitzada la relació, incloses, si escau, les comunicacions o les transferències internacionals de les dades que poguessin fer-se, tot això per a les finalitats indicades a l’apartat Amb quina finalitat tractem les seves dades personals?

Si les dades facilitades fan referència a tercers persones físiques que no siguin l’usuari, aquest garanteix que ha recollit i que compta amb el consentiment previ d’aquests tercers per a la comunicació de les seves dades i que els ha informat, abans de facilitar aquestes dades, de les finalitats del tractament, de les comunicacions i d’altres termes previstos a l’apartat “Informació sobre Protecció de Dades”.

L’usuari declara que és major de 18 anys. De la mateixa manera, si les dades que proporcioni durant la navegació al lloc web siguin de menors d’edat, com a pare/mare o tutor del menor autoritza expressament el tractament d’aquestes dades incloses, si escau, les relatives a la salut, per a la gestió de les finalitats detallades en la informació sobre protecció de dades.

L’usuari garanteix l’exactitud i la veracitat de les dades personals facilitades, i es compromet a mantenir-les degudament actualitzades i a comunicar, a Fundación MAPFRE, qualsevol variació que s’hi produeixi.

La utilització d’aquest lloc web està subjecta a la Política de Privadesa i Tractament de Dades Personals, a les Condicions d’Ús que es detallen a continuació així com a la Política de Galetes. Li demanem que se les llegeixi atentament. El fet d’accedir a aquest lloc web i de fer servir els materials que s’hi contenen implica que prèviament s’ha llegit i ha acceptat, sense cap mena de reserva, aquestes polítiques i condicions.

Informació sobre protecció de dades

A Fundación MAPFRE ens preocupem per protegir les seves dades personals i tractar-les amb la màxima transparència. Per aquest motiu, perquè estigui informat sobre com podem tractar-les i conegui els seus drets, a continuació li facilitarem informació relativa als tractaments que farem a les dades que ens faciliti a través d’aquest lloc web.

Qui és el responsable del tractament de les seves dades personals?

La informació o les dades personals que ens proporcioni, incloses si escau, les de salut, s’inclouen en un fitxer el responsable del qual és:

Quines dades conservem?

Fundación MAPFRE obté informació sobre els seus usuaris. Les dades que es conserven són:

• El nom de domini del proveïdor (ISP) que els dóna accés a la xarxa. Per exemple, un usuari del proveïdor XXX estarà identificat amb el domini xxx.es.
  • La data i hora d’accés al nostre web.
  • L’adreça d’Internet des de la qual va sortir l’enllaç que dirigeix al nostre web.
  • Dades identificatives, de contacte, econòmiques, si escau, dades de salut, totes facilitades a través del formulari corresponent.
  • Nombre de visitants diaris de cada secció.

Amb quina finalitat tractem les seves dades personals?

Fundación MAPFRE tractarà les dades subministrades durant la navegació i ús del lloc Web, i les recollides a través del formulari corresponent o les que obtingui mitjançant l’enregistrament d’imatges o de converses telefòniques o un altre mitjà, incloses, si escau, les de salut, per a les finalitats següents:

• Pel que fa a la navegació i l’ús del nostre lloc web, tractarem les seves dades per:
    • Oferir, a l’usuari, una navegació més personalitzada.
    • Elaborar estadístiques sobre els països i servidors que visiten més sovint el web.
    • Conèixer les hores de més afluència de visites al web així com fer ajustos precisos per evitar problemes d’accés.
    • Conèixer l’efectivitat dels diferents botons i enllaços que apunten al nostre servidor, amb la finalitat de potenciar els que ofereixin millors resultats.
    • Mantenir un registre de l’activitat de l’usuari via web.
    • Prevenir i fer recerca sobre el frau.
  • En relació amb els formularis facilitats per a la participació en activitats, projectes, concursos, sol·licitud d’ajuts, esdeveniments, beques o cursos, tractarem les seves dades per:
    • Gestionar la sol·licitud o la participació en qualsevol Activitat, així com el compliment de les obligacions legals.
    • Fer estudis i càlculs estadístics, enquestes, anàlisis de tendències i control de qualitat.
    • Tramitar, fer el seguiment i actualitzar qualsevol sol·licitud d’informació.
    • Enviar felicitacions personals o oficials.
    • Difondre, en publicacions web, xarxes socials, mitjans escrits, vídeos o televisió l’Activitat de Fundación MAPFRE.
  • Pel que fa als formularis de contacte i números de telèfon que hem posat a la seva disposició en aquest lloc web, tractarem les seves dades per:
    • Atendre i gestionar les consultes i sol·licituds que faci a través dels números de telèfon facilitats per fer-ho.
    • Atendre i gestionar els suggeriments, les reclamacions i altres consultes que faci a través del formulari corresponent.
    • Gestionar els currículums que ens faciliti amb motiu dels processos de selecció que hi hagués oberts a Fundación MAPFRE.
  • De la mateixa manera, en els formularis en els quals ens hagi donat el seu consentiment, tractarem les seves dades per:
    • Enviar-li informació, fins i tot per via electrònica, sobre Activitats de Fundación MAPFRE; extreure, emmagatzemar dades i fer estudis de màrqueting per adequar les nostres comunicacions fundacionals al seu perfil particular, tant si es formalitza o no alguna operació, com, si escau, una vegada extingida la relació existent; així com fer enquestes, estadístiques i anàlisis de tendències del mercat i sorteigs, podent, si en resulta agraciat, publicar-les en aquest lloc web així com tractar-les i cedir-les a l’administració tributària amb la finalitat de fer l’ingrés a compte amb càrrec a l’IRPF, si escau.
    • Enviar-li butlletins electrònics (prèvia subscripció per part de l’usuari a través de l’àrea de subscripció).

Amb la finalitat d’executar adequadament la seva sol·licitud i de poder informar-lo d’Activitats noves d’acord amb els seus interessos, sobre la base de la informació facilitada, elaborarem diferents perfils en funció d’aquests interessos, de les seves necessitats i dels projectes de Fundación MAPFRE, i, com a conseqüència, es prendran decisions automatitzades sobre la base d’aquests perfils.

Aquest lloc està sent mesurat amb les solucions de Google Analytics i Omniture. Aquestes solucions fan servir marques a les pàgines i galetes anònimes per analitzar informació sobre l’audiència (per exemple, nombre de visites, durada de la visita), dades sociodemogràfiques dels usuaris i registre del seu comportament a les nostres pàgines (per exemple, fonts de trànsit, pàgines visitades, seccions preferides, etc.). Pot veure més informació sobre la política de privadesa de:

Totes les dades recollides, així com els tractaments i les finalitats indicades anteriorment són necessàries o estan relacionades amb el servei adequat i la gestió del lloc web, així com, si escau, el manteniment, el desenvolupament i el control de la relació amb Fundación MAPFRE.

Política de galetes

Fundació MAPFRE fa servir galetes amb la finalitat d’oferir-li una millor experiència de navegació que s’ajusti a les seves necessitats, així com per protegir i millorar el lloc web. Llegeixi atentament aquesta Política de Galetes per informar-se sobre l’ús responsable que Fundació MAPFRE en fa i sobre les opcions que té per configurar el seu navegador i gestionar-les.

Què són les galetes?

Les galetes són petits fitxers de dades que es generen a l’ordinador de l’usuari i que ens permeten conèixer la seva freqüència de visites, els continguts més seleccionats i els elements de seguretat que poden intervenir en el control d’accés a àrees restringides, així com la visualització de publicitat en funció de criteris predefinits per Fundació MAPFRE i que s’activen per galetes servides per aquesta entitat o per tercers que presten aquests serveis per compte de Fundació MAPFRE.

De manera general, hi ha els tipus de galetes següents:

• En funció de la seva caducitat:
    • Sessió: caduquen en finalitzar la sessió.
    • Persistència: no caduquen en finalitzar la sessió.
  • En funció de la seva procedència:
    • Origen: habilitades pel lloc web pel qual navega.
    • Tercers: provenen d’altres llocs web.
  • En funció de la seva finalitat:
    • Tècniques: permeten la navegació i l’ús de diferents serveis.
    • Personalització: permeten accedir al servei amb característiques predefinides.
    • Anàlisi: permeten el seguiment i l’anàlisi del comportament dels usuaris.
    • Publicitàries: permeten la gestió d’espais publicitaris.
    • Publicitat comportamental: permeten la gestió d’espais publicitaris. Emmagatzemen informació del comportament dels usuaris.

Quin tipus de galetes fem servir i amb quines finalitats?

En aquest lloc web, es poden utilitzar els següents tipus de galetes, amb les finalitats següents:

1. Galetes Analítiques: es fan servir per recollir estadístiques de l’activitat de l’usuari. Entre d’altres, s’analitzen el nombre d’usuaris que visiten el lloc web, el nombre de pàgines visitades així com l’activitat dels usuaris en el lloc web i la seva freqüència d’utilització.
    La informació que recullen sempre és anònima de manera que no es podrà establir un vincle entre aquesta galeta i la persona física a què fa referència.
  2. Galetes d’Autenticació: es fan servir per mantenir la sessió de l’usuari durant cada visita; predominen en entorns privats del lloc web que calen d’un usuari i d’una contrasenya per accedir-hi.
  3. Galetes que fan servir les xarxes socials: permeten que l’usuari tingui la possibilitat de compartir, amb els seus contactes en una xarxa social, els continguts que li semblin interessants mitjançant el marcatge del botó (“plug-in”) corresponent inserit al lloc web.
    Els “plug-ins” emmagatzemen i accedeixen a les galetes del terminal de l’usuari i permeten que la xarxa social identifiqui els seus usuaris quan aquests interactuïn amb els “plug-ins”.
  4. Galetes que fan servir complements externs de contingut: són necessàries per a la prestació de cert tipus de servei i les emmagatzemen tercers.
    Dins d’aquesta categoria de galetes es troben, per exemple, les galetes de reproductors multimèdia, que es fan servir per emmagatzemar dades tècniques amb vista a reproduir continguts de vídeo o d’àudio, com ara la qualitat de la imatge, els paràmetres de càrrega, etc.
  5. Galetes de tercers per a la personalització d’espais publicitaris: permeten gestionar l’espai publicitari que els usuaris visualitzen en accedir al lloc web i les emmagatzemen tercers.

Qui accedeix a la informació de les galetes?

La informació emmagatzemada en les galetes pròpies la fa servir exclusivament Fundació MAPFRE.

Les galetes es poden desactivar?

Llevat de les galetes analítiques, l’ús de galetes té un efecte sobre la privadesa dels usuaris atès que, per regla general, permet relacionar el seu contingut amb l’adreça IP de connexió i amb altres dades de caràcter personal de l’usuari, com les dades aportades voluntàriament.

Mitjançant l’acceptació d’aquesta Política de Privadesa i Galetes, l’usuari estarà consentint la generació de galetes per a les finalitats esmentades més amunt.

No obstant l’anterior, en cas que després l’usuari vulgui eliminar les galetes que s’hagin emmagatzemat en el seu ordinador i que necessàriament necessitin del seu consentiment, podrà fer-ho mitjançant les eines que li proporcioni el seu navegador per fer-ho. En aquest sentit, en funció del seu navegador, en els enllaços següents es detalla el procediment per desactivar les galetes:

Si l’usuari no accepta les galetes o les rebutja després, les funcionalitats del lloc web podran quedar minvades.

Canvis i actualitzacions a la Política de Galetes

Fundació MAPFRE pot modificar aquesta Política de Galetes en funció d’exigències legislatives o reglamentàries, o bé amb la finalitat d’adaptar aquesta política a les instruccions i recomanacions dictades pels reguladors. Li recomanem, per tant, que revisi periòdicament la Política de Galetes.

Durant quant de temps conservarem les seves dades personals?

Les dades personals proporcionades es conservaran pel termini determinat en base als criteris següents: (i) obligació legal de conservació; (ii) durada de la relació amb Fundación MAPFRE i atenció de qualssevol responsabilitats derivades d’aquesta relació; i, (iii) sol·licitud de supressió per part de l’interessat en els supòsits en els quals escaigui.

Quina és la legitimació per al tractament de les seves dades?

La base legal per al tractament de les seves dades amb les finalitats incloses a l’apartat “Amb quina finalitat tractem les seves dades personals?” és, d’una banda;

L’execució de l’Activitat. Està obligat a proporcionar-nos les seves dades personals per a l’execució de l’Activitat, del projecte, del concurs, de la sol·licitud d’ajut, de l’esdeveniment, de la beca, del curs o de la subscripció als butlletins. Si no ho fa, Fundación MAPFRE es reserva el dret de no incloure-l’hi.

L’enviament d’informació prospectiva d’Activitats està basat en el consentiment que, si escau, hagi atorgat, sense que en cap cas la retirada d’aquest consentiment condicioni l’execució de l’Activitat.

D’altra banda, l’interès legítim de Fundación MAPFRE a oferir-li una navegació més personalitzada també legitima aquest tractament.

A quins destinataris es comunicaran les seves dades?

Fundación MAPFRE podrà comunicar les seves dades, incloses, si escau, les de salut, exclusivament per a les finalitats indicades a l’apartat “Amb quina finalitat tractem les seves dades personals?” a Fundación MAPFRE Guanarteme, administracions públiques i a altres persones físiques o jurídiques amb les quals Fundación MAPFRE arribi a acords de col·laboració, tot això tant si es formalitzés alguna operació com si no, si escau, una vegada extingida la relació existent i sense necessitat que se li comuniqui cada primera comunicació que es faci als destinataris indicats.

En el marc de les comunicacions indicades en el paràgraf anterior, es podran fer transferències internacionals de dades a tercers països o a organitzacions internacionals, sobre les quals hi hagi o no una decisió d’adequació de la Comissió Europea respecte a aquestes dades. Les transferències internacionals a països que no puguin garantir un grau de protecció adequat tindran caràcter excepcional i es faran sempre que siguin imprescindibles per al desenvolupament de la seva relació amb l’Entitat.

Quins són els seus drets quan ens facilita les seves dades?

En els termes i amb l’abast establert a la normativa vigent, qualsevol persona té dret a:

• Confirmar si a Fundación MAPFRE estem tractant dades personals que l’afectin o no, a accedir-hi i a la informació relacionada amb el seu tractament.
  • Sol·licitar la rectificació de les dades inexactes.
  • Sol·licitar la supressió de les dades quan, entre altres motius, ja no calguin per a les finalitats per a les quals es van recollir; en aquest cas, Fundación MAPFRE deixarà de tractar les dades llevat de per a l’exercici o la defensa de possibles reclamacions.
  • Sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades; en aquest cas només es podran tractar amb el seu consentiment, llevat de la seva conservació i utilització per a l’exercici o la defensa de reclamacions o amb la intenció de la protecció dels drets d’una altra persona física o jurídica o per raons d’interès públic important de la Unió Europea o d’un Estat membre concret.
  • Oposar-se al tractament de les seves dades; en aquest cas, Fundación MAPFRE deixarà de tractar les dades, llevat de per a la defensa de possibles reclamacions.
  • Rebre en un format estructurat, d’ús comú i lectura mecànica les dades personals que l’afectin i que hagi facilitat a Fundación MAPFRE, o sol·licitar, a Fundación MAPFRE, que les transmeti directament a un altre responsable quan sigui tècnicament possible.
  • Retirar el consentiment atorgat, si escau, per a la finalitat inclosa a l’apartat “Amb quina finalitat tractem les seves dades personals?”, sense que això afecti la licitud del tractament basat en el consentiment previ a la seva retirada.

Els drets d’accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat anteriors pot exercir-los directament el titular de les dades o fer-ho mitjançant un representant legal o voluntari, a través d’una comunicació escrita i adreçada a “Dpto. de Marco Regulatorio de Seguridad, Paseo de Recoletos 23, 28004, MADRID” o bé l’adreça de correu electrònic següent: privacidadyprotecciondatos@fundacionmapfre.org

L’interessat pot presentar una reclamació davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, especialment quan consideri que no ha obtingut satisfacció en l’exercici dels seus drets, a través de la pàgina web habilitada amb aquest efecte per l’Autoritat de Control corresponent.

S’entén que l'usuari queda informat i accepta les condicions establertes anteriorment si continua navegant en el lloc web.

Responsabilitats

Fundación MAPFRE declina qualsevol responsabilitat respecte a la informació d’aquest web procedent de fonts alienes a Fundación MAPFRE, així com dels continguts no elaborats per aquesta.

La funció dels enllaços que apareixen en aquesta pàgina és exclusivament la d’informar l’usuari sobre l’existència d’altres fonts d’informació sobre la matèria a Internet, on podrà ampliar les dades ofertes en aquest web. Fundación MAPFRE no serà en cap cas responsable del resultat obtingut a través d’aquests enllaços hipertextuals.